%3C%21-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics --%3E

Hur informera Brf:ens medlemmar om Egrannar?

Ju fler som registrerar sig på er hemsida, desto mer interaktion och utbyte mellan personerna i föreningen blir det. Att se vilka dina grannar är, utbyta tankar på anslagstavlan eller styra upp en gemensam gårdsstädning är sådant som blir lättare när fler är med. 

Här följer några tips på hur ni i styrelsen kan göra för att få medlemmarna att registrera sig:

Börja i tid:

Människor är olika både i att ta till sig nyheter och i teknisk mognad. Det är därför en bra idé att i god tid informera samtliga medlemmar/hyresgäster om att föreningen kommer använda sig av en ny hemsida, och vilka fördelar det innebär för medlemmarna.

Räkna med att det tar minst en månad från och med att ni börjar informera till dess att alla medlemmar har aktiverat sig.

Att kommunicera/informera

  • Har ni tillgång till ett medlemsregister med e-postadresser är det bra att mejla ut informationen. Ett förslag på hur det kan se ut finns i dokumentet "Tips på mail att skicka vid lansering" nedan.  
  • Ett bra sätt att nå ut tillmedlemmarna är att sätta upp ett informationsblad om Egrannar på anslagstavlan i huset. Dela gärna ut informationsbladet i medlemmarnas brevlådor också. Ni kan exempelvis utgå från lathunden vi bifogat på denna sida och anpassa den till er förening.

När du har gjort ovanstående har föreningens medlemmar koll på att ni har en ny hemsida. Bra jobbat!

Ladda ned förslag på mail att skicka till medlemmaran: Tips_pa_mail_att_skicka_vid_lansering.docx

Behöver du mer hjälp? Kontakta oss Kontakta oss