Ärendehantering
Systemet för ärendehantering bygger på att er förening använder en eller flera "ärendelådor" som fungerar lite som e-postlådor så att ni kan gruppera de ärenden som en person eller en roll ska hantera. Exempel på ärendelådor skulle kunna vara "Kontakta styrelsen", "Felanmälan" eller "Kontakta valberedningen". När föreningen skapas får ni automatiskt en ärendelåda som heter "Kontakta styrelsen".
När ni har en eller flera ärendelådor kan medlemmarna sedan skapa ärenden som kommer in i ärendelådorna och kan hanteras av styrelsen. Det går att bifoga bilder och dokument till ett ärende. Genom att ärendena hålls ihop finns alla kommentarer i ett ärende samlat på samma plats och alla uppladdade filer kan enkelt nås via ärendet. Det är mycket enklare än att leta igenom e-posten efter en kommentar i ett ärende.
När ett ärende skapats så skickas en notifiering till den som är utsedd att hantera ärendelådan. Om inte någon medlem utsetts så skickas istället notifieringen till hela styrelsen.
För att en medlem ska kunna skapa ett ärende krävs det dels att ärendelådans behörighet är satt så att medlemmar kan skapa ärenden och att ärendelådan är aktiv. Om ärendelådan inte är aktiv syns den inte i menyn för medlemmarna. För att ändra om en ärendelåda är tillgänglig så behöver du redigera ärendelådan och sedan spara den med de nya inställningarna.